2011. február 27., vasárnap

Gyümölcsrizs torta

Ezt a tortát a kislányom 10. születésnapjára készítettem. A cél az volt, hogy túró legyen benne és sok gyümölcs, de mégse mindig ugyanaz, amit minden évben kér.


Hozzávalók:
  • 3 tojásból piskóta 28 cm-es tortaformában sütve;
  • 20 dkg rizsből tejberizs mazsola nélkül,
  • 50 dkg tehéntúró,
  • 25 dkg mascarpone,
  • 20 dkg porcukor,
  • 2 cs. zselatin fix,
  • 3 dl tejszín,
  • 1 db citrom lereszelt héja és leve,
  • 1 doboz egzotikus gyümölcskoktél konzerv,
  • 1 üveg cseresznyebefőtt (természetesen másfajta gyümölccsel is jó),
  • díszítéshez 3 dl tejszínt, 2 evőkanál porcukrot és 1 cs.habfixálót használtam fel.
Elkészítés:
  • Megsütöm a piskótát, közben elkészítem a tejberizst (receptje itt) de mazsolát nem teszek bele. A piskótát és a tejberizst is kihűtöm. 
A piskótalap köré tortakarimát teszek.
  • Közben lecsöpögtetem a befőtteket (friss gyümölcsből is készülhet) és áttöröm a túrót.
  • A túrót kikeverem a porcukorral, a citrom lereszelt héjával és a levével, majd hozzákeverem a mascarponét is.
  • A kihűlt tejberizshez hozzákeverem a gyümölcsöket (a cseresznyéből félreteszek a díszítéshez) és a túrókrémet is belekeverem.

  • A tejszínt a zselatin fix-el felverem és a óvatosan a rizses-túrós krémhez keverem, majd a piskótalapra halmozom. Elsimítom a tetejét és beteszem a hűtőbe. Legalább 3-4 óra kell neki, de én éjszakára bent szoktam hagyni és csak másnap reggel díszítem fel.

  • A díszítéshez felverem a tejszínt a porcukorral és a habfixálóval és habzsákba szedem. Csillagcsőrrel hullám mintákat nyomtam a tortára és a félretett cseresznyeszemekkel díszítettem.




A piskóta szinte nem is látszik ...

Színes cukordrazsét is kellett rátenni!

2 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Vea!
Nagyon klassz tortát készítettél, ügyes:-))
Boldog szülinapot kislányodnak:-))

Vea írta...

Köszönöm, ráadásul még nagyon finom is lett :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...