2011. április 26., kedd

Napraforgó kenyér

Már  olyan sokan megsütötték előttem, hogy épp itt volt az ideje, hogy én is kipróbáljam. Receptet több blogon találtam, de Szemirámiszé alapján készítettem el kevés változtatással. Ezennel köszönöm neki a receptet és a fázisfotókat, ami alapján igazán gond nélkül kivitelezhető ez a kenyér. Ajándékba készítettem, de állítólag nagyon finom is lett.

Csak a hozzávalókat írom le, mert Szemirámisznál minden le van írva, nála meg lehet találni.

Hozzávalók:

  • 10 dkg rétesliszt,
  • 20 dkg kenyérliszt (BL-80),
  • 45 dkg finomliszt,
  • 2 evőkanál burgonyapehely lett volna a terv, de egy kis maréknyi előző napról maradt krumplipürét tettem a tésztába (az eredeti receptben 15 dkg reszelt sajt volt, ezt most én kihagytam),
  • 2,5 dl tej,
  • 1,5 dl olaj,
  • 3 db tojás,
  • 1 kocka élesztő (5 dkg), (Szemirámisz 4 dkg-ot ír, de nem akartam meghagyni 1 dkg-ot),
  • 1 kiskanál cukor,
  • 3 kiskanál cukor,
  • a kenéshez: 10 dkg olvasztott vaj,
  • tetejére: 1 tojás sárgája és 2 evőkanál tej felverve, valamint kevés szezám- és lenmag.












5 megjegyzés:

Szemi írta...

Tökéletes lett! :)

Vea írta...

Köszönöm :)

krasziboszi írta...

Gyönyörű szép! :)

Anazar írta...

Olyan szép lett Vera!!

Vea írta...

Köszi :) Én is meg vagyok elégedve vele. A tészta nagyon jó, könnyen formázható. És még finom is lett :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...