2010. február 2., kedd

Az "Eredeti" Túró Rudi Muffin

Ezzel a recepttel kezdem, mert ez az egyik kedvencem. Saját fejlesztés, mely a süteményes oldalamon is fennt van már elég régóta, és nagy a sikere. Azért adtam ezt a nevet neki, mert a neten találtam Túró Rudi muffin recepteket, de azok nem így készülnek, teljesen más receptek, nem túró rudival vannak bélelve.
Sajnos azóta elég sok helyen megjelent a receptem, néhol az én oldalamról elvitt képpel. Bánatomra nem mindenki jelölte meg forrásként az oldalamat.






Hozzávalók:


  • 25 dkg liszt, 
  • 2 evőkanál kakaópor, 
  • 1 kiskanál szódabikarbóna, 
  • 1 kiskanál sütőpor, 
  • 1 db tojás, 
  • 15 dkg kristálycukor, 
  • 2 cs. vaníliás cukor, 
  • 1 dl olaj, 
  • 3,5 dl natúr joghurt. 
  • 3 db óriás Túró Rudi (a pöttyös jó csak! - természetesen csak szerintem)

Elkészítés: 

Először kenjük ki olvasztott vajjal a muffinsütő-formát (12 mélyedéses) és tegyük be a fagyasztóba, addig, amíg elkészítjük a tésztát. Készítsük ki a hozzávalókat és gyújtsuk be a sütőt 180 fokra.

Keverjük össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a kakaóport.

Egy másik tálban keverjük össze a tojást a cukorral, majd keverjük bele a vaníliás cukrot, az olajat és a joghurtot. Majd a kettőt összekeverjük és elosztjuk a formában.

Minden Túró Rudit vágjunk négyfelé és minden muffin közepébe nyomjunk egy darabot.

Most tegyük a sütőbe és süssük kb. 30-35 percig.

A Túró Rudi belesüllyed a tésztába és nagyon jól megolvad a csoki. A formában hűtsük langyosra, majd tegyük ki rácsra. Porcukorral meghintve tálaljuk. Sokáig friss, puha marad. De nem szokott maradni, mert ez az adag kevés. A gyerekeim kedvence, ezért elég sokszor készítem.





15 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Vea! Épp most sült ki az első adag túró rudis muffin, és vmi ISTENI!! Köszönöm szépen a receptet! :))

Vea írta...

Nagyon szívesen. Örülök, hogy jól sikerült. Én kipróbáltam már epres túró rudival is. Az is nagyon jó lett, hamarosan azt is beírom.

Névtelen írta...

Kedves Vea!

Nagyon ígéretes a recept.Megírnád légy szíves,h. a felsorolt hozzávalók mekkora adaghoz elegendőek?

Előre is köszi:

Anita

Vea írta...

Szia Anita!

Ez az adag egy normál 12 mélyedéses muffinsűtő formába elég. De a receptben szerepel is.

Névtelen írta...

Köszönöm, kicsit figyelmetlen voltam ill. feljebb kerestem az infót a hozzávalóknál. Holnap fel is avatom az új sütőmet ezzel a recepttel.

Üdv.:Anita

Névtelen írta...

Ismét én...gondoltam küldök némi visszajelzést. Nagyon finom lett a süti, aki evett belőle, mindenki elkérte a receptjét. :-)

Gratula a recepthez és köszi szépen:

Anita

Vea írta...

Kedves Anita!
Köszönöm a visszajelzést! Nagyon örülök, hogy jól sikerült :)

Betty írta...

Megsütöttem és nagyon fincsi lett! Másnap is puha pedig le sem takartam! Köszönöm szépen a receptet! :) Üdv Betti

Vea írta...

Kedves Betty!
Nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett!

Névtelen írta...

Sziasztok!

Mi csak 20 percig sütöttük 180 °C-on, így természetesen kicsit puhább lett. Csak nem baj, ugye?:)
Üdv: Blase

Vea írta...

Kedves Blase!

Mivel minden sütő más, sőt a formák is, ezért természetesen lehet, hogy elég a 20 perc sütés is. A lényeg, hogy a tészta átsüljön a túrórudi csokija meg megolvadjon benne.
Vea

babymano84 írta...

Kedves Vea!

Ma én is megsütöttem. Isteni finom, gyorsan el is fogyott az egész. Köszönöm a receptet. :)

Orsi

Vea írta...

Kedves Orsi!
Nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett!

Unknown írta...

Kedves Vea vagy bárki, aki ért a sütéshez!:)
Eddig mindig muffinpapírral készítettem a muffinokat. Ezt is lehet úgy?
Köszönöm!
Egy nem nagy gazstrozseni:)

Vea írta...

Kedves xy xy!

Természetesen lehet papírral is készíteni, mint ahogy bármelyik muffin receptet is. Sőt szilikon formában is süthető.

Sok sikert hozzá

Vea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...