2010. június 18., péntek

Csíkos sütemény

Ezt a receptet egy korábbi Príma Konyha magazinban találtam. Csak kevés helyen változtattam rajta, pl. az egyik tésztához 5 evőkanál keserű kakaópor helyett én csak 2 evőkannállal tettem, szerintem bőven elég. 
Dupla adagot készítettem nagy tepsiben (30x40-es), de szerintem túl magas lett, bár senki sem panaszkodott miatta. Legközelebb azért ebben a tepsiben csak másfélszeres adagot sütök.





Hozzávalók:

Mákos laphoz:
  • 1,5 dl tejföl,
  • 1 db tojás,
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
  • 5 evőkanál finomliszt,
  • 5 evőkanál kristálycukor,
  • 5 evőkanál darált mák;
Diós laphoz: ugyanezek a hozzávalók, csak mák helyett 5 evőkanál darált dió;
Kakaós laphoz: szintén ugyanezek a hozzávalók, csak a mák és dió helyett 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor.

Krémhez:
  • 1 liter tej,
  • 8 evőkanál búzadara,
  • 2 cs.vaníliás cukor,
  • 25 dkg vaj (sütőmargarin),
  • 25 dkg porcukor.
Tetejére: 
  • 10 dkg reszelt csokoládé.
Elkészítés:
  1. A mákos laphoz a hozzávalókat kikeverjük, majd papírral bélelt nagy tepsibe simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben (légkeveréssel 160 fok) kb. 25-30 perc alatt megsütjük. Közben a elkészítjük a másik tésztát és ugyanígy kisütjük, végül a kakaósat is. Kiborítjuk, lehúzzuk róla a papírt és rácson hagyjuk kihűlni.
  2. Közben elkészítjük a krémet: a tejből és a darából tejbegrízt főzünk majd sűrűn kevergetve kihűtjük. Célszerű ezzel kezdeni, majd amíg a tésztalapok készülnek ez kihűl. A puha vajat a vaníliás cukorral és a kristálycukorral kikeverjük, majd a kihűlt tejbegrízbe keverjük.
  3. A lapokat megtöltjük, úgy hogy alulra kerül a mákos, középre a kakaós, felülre a diós. A krémet három részre osszuk el, hogy a tetejére és maradjon. 
  4. A tetejére reszeljünk csokoládét. Az eredeti recept tejcsokoládét ír, de ez már mindegy, szerintem be is vonhatjuk jó vastagon csokival!!!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...