2014. március 1., szombat

Narancskrémes diótorta

Édesanyám születésnapjára készült, nagyon finom diós tészta és narancsos krém. Ez az adag egy 24 cm átmérőjű tortaformába elég.


Hozzávalók a tésztához:
  • 15 dkg + 6 dkg kristálycukor,
  • 20 dkg finom liszt,
  • 6-7 dkg darált dió,
  • 1/2 cs. sütőpor,
  • 1,3 dl tej,
  • 1 dl étolaj,
  • 3 db tojás,
  • 1 db narancs lereszelt héja,
Hozzávalók a krémhez:
  • 1/2 liter tej,
  • 4 púpozott evőkanál liszt,
  • 20 dkg vaj,
  • 20 dkg porcukor,
  • 1 db narancs lereszelt héja és leve
  • a díszítéshez még darált dió (2-3 dkg)



Elkészítés:
  1. A tésztához a lisztet a darált dióval és a sütőporral összekeverem.
  2. A tojások fehérjét a 6 dkg cukorral felverem. A tojások sárgáját kikeverem a 15 dkg cukorral, a narancs héjával, a tejjel és az olajjal.
  3. A tojássárga krémhez keverem a lisztes-diós keveréket, majd óvatosan beleforgatom a tojáshabot.
  4. 24 cm-es tortaformában sütöm 180 fokon kb. 35 percig. Rácson hagyom kihűlni, majd 3 lapba vágom.
  5. A krémhez először a lisztet a tejjel sűrűre főzöm, majd hagyom teljesen kihűlni. A puha vajat a porcukorral és a narancs héjával és levével kikeverem, majd a kihűlt főzött krémhez keverem kanalanként mindig alaposan elkeverve. 
  6. A tortát a krémmel betöltöttem, majd az oldalát is vékonyan megkentem, hogy ráragadjon a díszítésre szánt darált dió. A teteje díszítéséhez a maradék krémet (félre kell tenni hozzá!) habzsákba töltöttem és azzal díszítettem, majd a tetejére is szórtam darált diót.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...