2014. február 21., péntek

Körtés-csokis pohárkrém

Házi csokipudinggal és babapiskótával rétegezett körtés desszert. Ebből az adagból 6 (kb. 2,5 dl-es) pohárral lett. Tetején tejszínhab és sötétlila cukorgyöngy. Persze a képeken ez a szín nem látszik. 
Rétegezés: csokipuding piskóta körte piskóta csokipuding és tejszínhab. 
Érdemes így házilag készíteni a csokipudingot mert sokkal, de sokkal finomabb, mint a portból készült és egyáltalán nem is több idő elkészíteni. 

Hozzávalók:

  • 5 dl tej,
  • 10 dkg étcsokoládé (nálam 70 %-os),
  • 2 evőkanál sötét kakaópor,
  • 4 evőkanál cukor,
  • vanília,
  • 2 evőkanál kukorica keményítő,
  • 10 db babapiskóta,
  • 2,5 dl tejszín,
  • 1 evőkanál porcukor,
  • 1 cs. habfixáló,
  • 2 db körte (nálam Vilmos körte),
  • ízlés szerint cukor, attól függ, milyen a körte, (én egy evőkanálnyit tettem rá)
  • 1 db citrom leve,
  • 1 evőkanál kukoricakeményítő,




Elkészítés:
  1. Először a körtés réteget készítem el, és szétmorzsolom a piskótát. A legvégén készítem a csokipudingot, hogy amikor az készen van azonnal lehessen rétegezni, ne dermedjen meg.
  2. A körtéket megpucolom, magházukat kivágom és apró kockákra vágom, meglocsolom a citrom levével, hogy ne barnuljon meg. Ezzel együtt lábasba teszem, rászórom a cukrot és annyi vízzel engedem fel, hogy éppen ellepje.
  3. Amikor a körte megpuhult a keményítőt kevés vízzel elkeverem és besűrítem vele a kompótot. Ez lesz a gyümölcsös réteg a desszert közepén.
  4. A csokipudinghoz felforralok kb. 4 dl tejet, beleteszem a kockákra tört csokoládét és hozzáadom az átszitált kakaót, a cukrot és a vaníliát (lehet vaníliás cukor, vagy vaníliarúd kikapart magjai). Amikor az egész összeolvadt besűrítem a maradék tejjel kikevert kukoricakeményítővel. 
  5. A puding felét elosztom a hat pohár aljában, szórok rá piskótamorzsát (nem baj, ha nagyobb darabok is vannak benne), erre kerül a körtés puding (vagy minek nevezzem), erre piskóta újra és a maradék puding. 
  6. Mindegyik poharat folpackkal lefedem, hogy ne bőrösödjön be. Amikor teljesen kihűlt a cukorral ízesített és a habfixálóval felvert tejszínhabbal díszítem na meg a csodás színű cukorgyönggyel. Természetesen bármi mással is lehet díszíteni. 
  7. Hűtőben várták a sorsukat. Nem sokáig!



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...