2013. augusztus 28., szerda

Kelkáposzta főzelék - Blogkóstoló 11.

A 11. Blogkóstoló háziasszonya Dina (Dina világa), a sorsolás után Zsuzsi (Zsuzsi finomságai) blogját kaptam. Elsőre egy főzeléket választottam (lesz még más is), de szinte csak ötletként használtam, mert én minden receptet módosítok. Most a  Kelkáposztafőzelék receptjét dolgoztam át és úgy készítettem el, ahogy szoktam (bocsi Zsuzsi).




Hozzávalók:

  • kb. 1 kg. kelkáposzta,
  • 5-6 kisebb burgonya,
  • só, bors, majoranna, kömény, kevés olaj,
  • rántáshoz: olaj, 4-5 evőkanál liszt, kis fej vöröshagyma finomra vágva, 2 gerezd fokhagyma, pirospaprika, 2 dl tejföl,


Elkészítés:

  1. A megmosott káposztának eltávolítom a torzsáját és vékony csíkokra vágom. Kevés olajon átpirítom, majd felöntöm annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Sózom, borsozom, majd majorannával és köménnyel fűszerezem.
  2. A burgonyát megtisztítom és kisebb kockákra vágom, majd ezt is a káposztához adom, együtt főnek készre.
  3. A rántáshoz az olajon üvegesre párolom a vöröshagymát, a lisztet világosra pirítom benne, majd beleteszem a zúzott fokhagymát és egy-két keverés után lehúzom a tűzről. Hozzáadom a pirospaprikát és a káposzta főzőlevét fokozatosan adagolva, mindig simára keverve felhígítom, majd a tejfölt is belekeverem, így adom a káposztához. 
  4. A rántással átforralom. Most sült virslivel tálaltam.
 

3 megjegyzés:

NEDUDDGI írta...

igen mindent így csinálok én is, bár néha nem pirítom a káposztát, és hagymát egyáltalán nem adok a rántáshoz, ill fokhagymát igen, és addig rotyogtatom, amíg sűrű nem lesz, és tejfölt sem adok hozzá. Ezt a nagyim csinálta, de az alföldön csinálták így, és nekem az jött be :) de ki fogom próbálni a tejfölös megoldást is :)

Vea írta...

Kíváncsi vagyok, hogy fog ízleni!

Unknown írta...

Örülök, hogy sikerült választanod, annak még jobban, hogy mást is kinéztél :) Egyáltalán nem haragszom, mindenki ízlése szerint variálhatja az ételeket :)
Biztosan finom így is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...