2012. április 22., vasárnap

Sportszelet

Végre én is elkészítettem ezt a sütés nélküli édességet. Előtte elég sok receptet végig olvastam, aztán ez lett belőle. Finom lett, bár szerintem nem olyan, mint a Sportszelet.


Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj,
  • 15 dkg cukor,
  • 1/2 kg darált háztartási keksz,
  • 2 dl tej,
  • 4 g kakaópor,
  • ízlés szerint rum,
  • vaníliás cukor (1 kiskanálnyit adtam hozzá)
  • kb.15 dkg étcsokoládé,
  • 1-2 evőkanál olaj


Elkészítés:
  1. Egy közepes tepsit kibélelek sütőpapírral, és egy nagyobb tálba beleöntöm a darált kekszet.
  2. A tejet a vaníliával felforrósítom, majd a tűzről levéve, hozzáadom a kakaót, vajat, cukrot és rumot. Alaposan kikeverem.
  3. Ezt a keveréket ráöntöm a kekszre, elkeverem és a tepsibe simítom. Lefedem és beteszem a hűtőbe 1-2 órára.
  4. A csokoládét fölolvasztom az olajjal és a süteményre öntöm. Kenegetni nem szabad, csak mozgatni a tepsivel együtt, hogy mindenütt bevonja a csoki. Újra hűtöm addig, amíg teljesen megszilárdul a csoki rajta. 
  5. Fölmelegített késsel próbálom szép szeletekre vágni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...