2013. augusztus 15., csütörtök

Zöldbabfőzelék

A főzelék friss zöldbabból készült (szüleim kertjéből) és egy gyors csirkemellből készült pörköltet készítettem hozzá. 



Hozzávalók:

  • kb. 1/2 kg zöldbab (tisztítva, darabolva), (mirelit is lehet)
  • zeller levél,
  • só, bors,
  • 2 gerezd fokhagyma,
  • 1 kis fej hagyma,
  • leheletnyi pirospaprika (szinte csak a színe miatt),
  • 2 evőkanál liszt,
  • 2 dl tejföl
  • kevés ecet, hogy savanykás legyen.
A hozzávalók körülbelüli értékek, mert én soha nem mérem. 


Elkészítés:

  1. A hagymát apróra vágom és kevés olajon üvegesre párolom, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát és a zöldbabot.
  2. Kevés párolás után megszórom egy pici pirospaprikával és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a babot. Hozzáadom a zellerlevelet egyben, később majd kidobom belőle. Sózom, borsozom.
  3. Amikor a bab puha, a tejfölt és a lisztet összekeverem, behabarom vele a főzeléket, pici ecettel ízesítem, ha kell még sózom.
  4. A végén gyakorlom még a főzelék fotózást :)

2 megjegyzés:

NEDUDDGI írta...

Érdekes, én nem rakok hozzá hagymát igaz én nagyim receptje alapján csinálom, és nem habarom, hanem rántom és a piros paprikát a rántásba rakom, ahogy a fele fokhagymát is :)és nem használok ecetet, mert én úgy szeretem, köszönöm a receptet, ki fogom próbálni, mert szeretem ha egy ételt több féle képpen is meg tudok csinálni.
Maradok 10-telettel NEDUDDGI

Vea írta...

Nem fogsz csalódni benne, nagyon finom. Én még édesanyámtól így tanultam, mindig így készítjük.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...