2013. augusztus 24., szombat

Fehér kenyér - Augusztus 20.

Sima fehér kenyér kovásszal. A megsült kenyér súlya 46 dkg és 3 l-es ovális jénaiban sült. Készítettem egy gyors kovászt, majd Limara jól bevált fehér kenyerének hozzávalóit feleztem, illetve volt amiből több kellett, mint fél adag, pl. a vízből is. Egy kicsit több sót is elbírt volna, ezért legközelebb többet teszek bele egy hajszállal. 


Kovász hozzávalói:

  • 30 dkg finom liszt,
  • 2 dkg friss élesztő,
  • 1 kávéskanál barna cukor,
  • 2,5 - 3 dl langyos víz.
A hozzávalókból nokedli sűrűségű tésztát kevertem úgy hogy a vizet fokozatosan adagoltam hozzá. Kicsivel több kellett hozzá, mint 2,5 dl. 2 órát kelesztettem, majd jól összekevertem és betettem a hűtőbe. Két nap múlva sütöttem belőle a kenyeret.




Fehér kenyér hozzávalói:

  • 1,5 dl víz,
  • 10 dkg kovász,
  • 1 teáskanál só,
  • 1 evőkanál olaj,
  • 25 dkg BL 80-as kenyérliszt, (vagy 15 dkg kenyérliszt és 10 dkg finom liszt), most csak kenyérlisztből készült,
  • 1 dkg friss élesztő,
A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében a kenyérsütő gépbe tettem, majd a géppel dagasztattam meg a tésztát. Utána kivettem egy tálba és kb. 1 órát kelesztettem, úgy hogy közben egyszer kissé átgyúrtam.
A jénaiba sütőpapírt tettem, és a megkelt, megformázott kenyeret beletettem. Lefedtem és duplájára kelesztettem. Ezután két helyen bevágtam, majd még fedő nélkül kelesztettem addig, amíg a sütő bemelegedett 220 fokra.
A jénai tetejét alaposan bevizeztem, és így lefedve ment a kenyér a sütőbe. Összesen nagyjából 1 órát sütöttem, úgy hogy a végén a tetejét levettem 10-15 percre. A megsült kenyeret rácsra tettem, vízzel bespricceltem és úgy hagytam kihűlni.
 


Később készült egy kép a szeletről is. Nagyon finom lett! Sajnos a kenyér sütése elég sok időt igényel, pedig munka szinte semmi nincs vele. 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...