2011. március 27., vasárnap

Túrós krémszelet

Ebből a süteményből dupla adagot szoktam készíteni nagy tepsiben, mert nagyon finom, bár úgy már egyáltalán nem nevezhető olcsónak, mert nagyon sok túró kell bele. A recept szerinti adagot egy közepes méretű tepsiben kell sütni.


        




Hozzávalók:

  • 8 dkg étcsokoládé, 
  • 5 db tojás, 
  • 22 dkg cukor, 
  • 1/2 cs. vaníliás cukor, 
  • 25 dkg tehéntúró, 
  • 25 dkg ricotta (ha nem kapunk, ehelyett is jó a tehéntúró), 
  • 25 dkg mascarpone, 
  • 1 cs. vaníliaízű pudingpor (főzős), 
  • 8 dkg vaj, 
  • 13 dkg liszt, 
  • 1/4 teáskanál sütőpor, 
  • 1 dkg kakaópor, 
  • a tepsi kikenéséhez kevés margarin és beszórni kevés búzadara.



    Elkészítés:

    Egy közepes vagy annál kicsit kisebb tepsit kikenek margarinnal és beszórom egy kevés búzadarával. A sütőt előmelegítem 175 fokra. 5 dkg csokoládét durvára darabolok, 4 tojást habosra keverek 14 dkg cukorral és a vaníliás cukorral.
     
                                           
    Ez azért 6 db tojás, mert másfélszeres adagot készítettem.



    A túrót és a ricottát áttöröm, elkeverem a mascarponéval, a tojásos krémhez adom, végül belekeverem a pudingport és a csokoládét. Belesimítom az előkészített tepsibe és kb. 25-30 percig sütöm.





    Amíg a tészta sül a vajat kikeverem a maradék cukorral, beledolgozom a megmaradt 1 db tojást. A sütőport és a kakaót elkeverem a liszttel, majd a vajas keverékkel.


                                

    A tésztát csillagcsőrös habzsákba szedem és a sütőből kivett elősütött süteményre nyomom rácsszerűen.





    Most visszateszem a sütőbe és a hőt 200 fokra emelve még kb. 15 percig sütöm.






    A maradék csokoládét megolvasztom és a süteményre csorgatom. (Ezt én most kihagytam, és az összes csokoládét a túrókrémbe tettem bele. A kihűlt és kockákra vágott süteményt porcukorral megszórva tálaltam.)




    Nincsenek megjegyzések:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...