2010. szeptember 5., vasárnap

Tatu kifli by Limara

A recept természetesen Limarától való, melyet leírok, mert néhány helyen változtattam rajta. És más tölteléket raktam bele. A kiflik nagyon-nagyon finomak lettek, máskor is sütök és más töltelékkel is ki fogom próbálni. Másnap reggel is finom volt, puha maradt. Bár igaz, hogy egyetlen egy maradt csak reggelre.




Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej,
  • 0,5 dl olaj,
  • 1,5 teáskanál só,
  • 20 dkg öregtészta,
  • 50 dkg BL 80-as liszt, (ehelyett én 30 dkg réteslisztet és 20 dkg simalisztet, valamint 1 teáskanálnyi sikért használtam),
  • 1 teáskanál cukor,
  • 1,5 dkg friss élesztő,
  • a töltelékhez: 1 kis fej vöröshagyma, 1 kevés vékonyra szelt bacon,
  • 1 db tojás lekenni,
  • kevés szezám- ill. lenmag megszórni.
Elkészítés:
  • Ahozzávalókat kenyérsütőgépbe teszem (tej, olaj, só, öregtészta, liszt, cukor, élesztő sorrendben), megdagasztatom és kelesztőtálba átteszem. Kb. 1-1,5 órán keresztül kelesztem. 
  • A megkelt tésztából egy jó nagy kört nyújtok, és 16 cikkre vágom.

  • A tölteléket a kelesztés alatt elkészítem (egy kis olajon a finomra vágott hagymát és bacont sóval, borssal kissé megpirítom), majd a cikkek szélesebb végére teszek egy-egy kupacot belőle.

  • A kifliket szorosan feltekerem, úgy hogy  a tésztát kissé nyújtom előtte.

  • A megformázott kifliket sütőpapírral bélelt nagy sütőlemezre vagy tepsire teszem, nem túl közel egymáshoz mert még rendesen megnőnek.

  • A kifliket letakarom és hagyom őket duplájukra kelni. Addig a sütőt előmelegítem 200 fokra.
  • A felvert tojással lekenem őket és megszórom lenmaggal vagy szezámmaggal vagy vegyesen.

  • Limara receptjében a sütési idő kb. 15 perc. Nálam a kiflik 30 percig sültek.






3 megjegyzés:

Ildy írta...

Nagyon szépek!

Limara írta...

Csodaszépek lettek!:)A töltelék mennyei lehet! Köszönöm, hogy kipróbáltad! :)

Vea írta...

Köszönöm a dicséreteket. Biztosan többször fog ilyen kifli készülni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...