2011. február 13., vasárnap

Tejfölös csodabogár

Ezt a süteményt Andi Konyháján találtam. Nagyon megtetszett, hogy nagyon kevés munkával készül és kiderült, hogy nagyon finom is. Először az eredeti recept szerinti változatot készítettem el, de leírom hogyan, mert változtattam rajta.

Később megsütöttem színes tortadarával is, úgy még talán finomabb és szebb is lett a sütemény. Többször kipróbáltam úgy is, hogy gyümölcsöt szórok a tetejére és úgy sütöm meg. Készült meggyel és ananásszal is, de biztosan még kísérletezek vele.

Barna tortadarával

Színes tortadarával


Hozzávalók:


  • 20 dkg liszt,
  • 30 dkg kristálycukor,
  • 1 nagy doboz tejföl (375 grammos),
  • 2 db egész tojás,
  • 1 cs. sütőpor,
  • 10 dkg tortadara
Elkészítés:

  1. A  sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy közepes méretű tepsit kikenek vajjal és beszórok liszttel. (Azért nem sütőpapírral bélelt tepsiben sütöm, mert akkor nem tudom rögtön a tepsiben felvágni a süteményt kockákra.)
  2. A sütőport belekeverem a lisztbe.
  3. A tojásokat kikeverem a cukorral, majd hozzáadom a tejfölt és azzal is elkeverem. Végül belekeverem a sütőporral elkevert lisztet. 
  4. A tortadara belekeverése után azonnal a tepsibe öntöm és betolom a sütőbe. kb. 40-45 perc alatt sül meg. 
  5. A tepsiben hagyom langyosra hűlni és máris lehet szeletelni. Porcukorral megszórva tálalom. 
Nálam a barna tortadara enyhén lesüllyedt a sütemény aljára, ezért csak a felét kevertem a tésztába, a többit a tetejére szórtam rá és úgy sütöttem meg.

A színes tortadara nem süllyed bele annyira, szépen eloszlik a tésztában.

Amikor befőttből készítettem, kicsit kevesebb cukrot tettem bele, mert túl édes lett volna, hiszen a befőttek cukrozottak. A gyümölcsöt egyszerűen csak a tészta tetejére szórtam és sütöttem meg.

Még másnap is ugyanolyan finom, puha marad. A sok tejföltől egyáltalán nem száraz és "fojtós" a sütemény.

1 megjegyzés:

Linyah írta...

"Megblogkóstoltam"! :)
http://konyhalal.blogspot.hu/2013/01/tejfolos-csodabogar-blogkostolo-7.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...